Aankoop

Het kopen van een woning is leuk, maar ook heel spannend in deze hectische tijd. Wat is de woning nu eigenlijk waard? Hoeveel moet je overbieden? Voor hoeveel kun je de woning verhuren? Wij geven hierbij een eerlijk en professioneel advies. Er komt veel kijken bij het kopen van een woning, zeker in deze markt. Er is meer vraag dan aanbod en veel woningen worden per inschrijving verkocht. Dit maakt het aankopen van een woning een uitdaging, maar wij doen onze uiterste best om een goede woning te vinden.

Koop een woning in 10 stappen

01. Alles begint met een goed gesprek en een kop koffie

We bespreken je woonwensen, budget en leggen uit wat wij voor jou kunnen betekenen. Daarna zetten we alles op de mail en doen wij jou een courtage voorstel.

02. Woningen zoeken en bezichtigen

In overleg zoeken wij de geschikte woningen of doe je dit zelf.  Wanneer er een geschikte woning is gevonden maken wij een afspraak voor een bezichtiging. Wij gaan mee om met een kritisch makelaarsoog mee te kijken en je goed te kunnen adviseren. 

03. Onderzoek

Bij interesse in de woning, zullen wij alle stukken opvragen, doornemen en bespreken. Hierbijj kijken wij o.a. of de VVE op orde is, lezen wij de splitsakte en checken wij de splitsingstekening. Ook kijken wij of er clausules, kettingbedingen of erfdienstbaarheden zijn. Wij leggen alles aan u uit, zodat u weet wat u koopt. Wel zo fijn.

04. Biedingen & Onderhandelingen

Bij een huis kopen komt veel emotie kijken. Wij houden ons hoofd koel en behartigen uw belangen tijdens de onderhandelingen. Wij geven u advies over de waarde en het maximale bod. Wij kennen de markt en onze collega makelaars. Dat werkt in uw voordeel.

05. Bouwkundige keuring

Nadat we met de verkopers tot overeenstemming zijn gekomen vind er veelal een bouwkundige keuring plaats met een goede bouwkundige. Natuurlijk zijn wij ook hierbij aanwezig en mochten hier onvoorziene kosten naar voren komen dan gaan wij in overleg met de verkopers. Deze keuring vindt plaats voordat de koopakte wordt ondertekend.

06. Taxatie 

Voor een financiering heb je een taxatierapport nodig. Wij maken een afspraak met een goede taxateur, zodat wij voordat het financieringsvoorbehoud afloopt alles binnen de  genoemde termijnen in de  koopakte rond te hebben. 

07. De koopakte tekenen

Het is tijd om de koopkte te tekenen bij de notaris. Als koper mag je zelf een notaris uitkiezen binnen Amsterdam of Amstelveen. Deze kosten zijn ook voor rekening van de koper. Na het tekenen van de akte heeft u nog drie dagen bedenktijd.

08. Taxatie

Voor een financiering heb je een taxatierapport nodig. Wij maken een afspraak met een goede taxateur, zodat je snel het taxatierapport ontvangt en een hypotheek kunt aanvragen. Zo helpen wij je om binnen het financieringsvoorbehoud je hypotheek rond te krijgen. Indien je tochj niet binnen de afgesproken periode je financiering rond krijgt, kunnen wij een uitstel van het financieringsvoorbehoud voor je aanvragen. 

09. Akte van levering en nota van afrekening 

Ongeveer een week voor de levering van de woning ontvangt u van de notaris de akte van levering en de nota van afrekening. Wij controleren deze nota en beantwoorden eventuele vragen, voordat u het geld naar de notaris overmaakt.

10. Yes, de sleutels!

Op de dag van de levering gaan we samen met de verkoper en verkopende makelaar naar de woning voor een laatste inspectie. We controleren of de woning in goede staat verkeerd, of alles werkt en dat alle afspraken zijn nagekomen. Daarna vertrekken we naar de notaris, waar u de akte van levering zal gaan tekenen en u de sleutels van uw nieuwe woning zult ontvangen. En dan kan de champagne open!!