Verhuur

De verhuur van woningen in Amsterdam is een hele goede business, maar niet zonder risico. Hoeveel huur kan ik vragen? Welke huurovereenkomsten moet ik gebruiken? Hoe check ik huurders? Wij hebben de antwoorden op al je vragen en ruim 10 jaar ervaring. 
Bij verhuur komt meer kijken dan veel mensen denken. Huurders hebben in Nederland veel huurrechten, dus is het van groot belang dat je goede huurovereenkomsten gebruikt en je rechten en plichten kent als verhuurder.

Verhuur je woning goed & veilig in 10 stappen

01. Alles begint met een goed gesprek

We bekijken uw woning, eventuele meubels, het onderhoud en de gewenste huurprijs. Daarnaast bespreken we wat wij voor u kunnen betekenen. 

02. Waardebepaling

Wij maken een uitgebreide waardebepaling op basis van recent verhuurde woningen en woningen die te huur staan in de buurt.

03. Dossier op orde & tekst schrijven

We vragen u ons de puntentelling en het energielabel door te sturen. Indien er nog geen puntentelling is kunnen wij iemand inschakelen om er 1 te maken op uw kosten. Wij gaan aan de slag met het schrijven van een pakkende tekst. Aangezien expats de voornaamste doelgroep zijn, vertalen wij de beschrrijving ook in het Engels.

04. Schoonmaak

Schoon is voor iedereen anders, dus adviseren wij de woning voor de check-in altijd profesisoneel schoon te laten maken.
De factuur hechten we aan de huurovereenkomst en hierin staat vermeld dat er €350,- van de borg zal worden ingehouden om de woning bij vertrek profesisoneel schoon te laten maken. Wij werken vaker met goede schoonmaakbedrijven en kunnen hen met u in contact brengen.

05.Verhuurklaar maken en verhuurstyling

Voordat de woning op de foto en video gezet kan worden is het van  belang om je woning verhuurklaar te maken. Verhuur je de woning gemeubileerd..? Zijn er dekbedovertrekken, glazen, pannen en handdoeken?
Wij geven je een handig TO DO lijstje en wij nemen op de dag van de fotografie onze stylingkit en bloemen mee. Alles voor het perfecte plaatje. Je krijgt geen tweede kans om een eerste indruk te maken.

06. Tijd voor foto's

De woning is gestyled en klaar om op de gevoelige plaat te worden gezet. De professione fotograaf zal mooie foto’s van uw woning maken. Ook zal er een meetrapport worden gemaakt. 

07. Marketing

Wij geloven in de kracht van online marketing. Naast Funda, adverteren wij onze woningen ook op de internationale website Pararius, de website van het VBO, onze eigen website en natuurlijk ook op Facebook.

08. Bezichtigingen

Voor- en na alle bezichtigingen nemen wij contact met u op, zodat u altijd van alles op de hoogte bent. Met elke klant maken wij een separate afspraak, zodat we hen in alle rust een rondleiding door de woning kunnen geven, hen alles kunnen vertellen en eventuele vragen kunnen beantwoorden. Wij begrijpen dat niet iedereen vrij kan krijgen van hun werk voor bezichtigingen, dus wij doen ook bezichtigingen na kantooruren en in het weekend. Dit bevordert een snelle en goede verkoop. Ook doen wij niet aan wachtlijsten. Iedereen die wil komen kijken is welkom. 

09. Huurvoorstellen en huurderscheck

Wanneer men interesse heeft om de woning te huren, vragen wij een voorstel per mail te versturen inclusief een kopie paspoort en documenten zoals arbeidscontract en loonstroken waaruit blijkt dat zij de huur kunnen betalen. Zodra u een keuze heeft gemaakt, zullen wij de huurder checken. Hierbij wordt gekken naar de geldigheid van het paspoort en of men een BKR registratie heeft. Daarnaast zullen wij ook de werkgever bellen om te verifieren of de potentiele huurder daar echt werkzaam is. Bij groen licht kunt u zelfs een verzekering afsluiten voor de verhuur van uw woning.   

10. Tekenen van de huurovereenkomst & de check in

De tijd is aangebroken om de huurovereenkomst te tekenen. De concept huurovereenkomst wordt nadat deze is goedgekeurd door de verhuurder naar de huurder gestuurd. Wanneer de huur en borg op rekening van de verhuurder zijn bijbeschreven, kunnen we op de startdatum van de huurovereenkomst de check-in doen. Tijdens de check-in maken we foto's van de huidige staat van de woning en noteren we de meterstanden in een inspectierapport. Dit rapport inclusief foto's zal naar de huurder en verhuurder worden gestuurd. Tenslotte kunnen de sleutels worden overgedragen en kan de champagne open!!