Verkoop

Het verkopen van een huis is leuk, maar ook heel spannend! Wat is mijn huis waard? Wat is de juiste vraagprijs en hoe kan ik mijn huis het beste presenteren? Wij hebben de antwoorden op al je vragen. Er komt heel veel kijken bij het verkopen van een woning. Veel meer dan de meeste mensen denken. Wij doen dit dagelijks met veel passie en plezier en helpen je graag.

Verkoop je woning in 10 stappen

01. Alles begint met een goed gesprek

We bekijken uw woning en bespreken uw wensen en verwachtingen. Daarnaast leggen we onze werkwijze uit.

02. Waardebepaling

Wij maken een uitgebreide waardebepaling op basis van ervaring, recent verkochte woningen en woningen die te koop staan in de buurt.

03. Dossier op orde

We vragen u een vragenlijst, interview en lijst van zaken in te vullen. Ook ontvangen we graag alle stukken van de VVE van de afgelopen 2 of 3 jaar. Wij gaan aan de slag met het opvragen van documenten zoals de akte van levering, splitsingsakte- en tekening en het bouwarchief.

04. Teksten schrijven

Wij besteden veel aandacht aan het schrijven van een pakkende en volledige beschrijving van de woning. Aangezien er ook veel expats op de markt zijn wordt deze ook in het Engels vertaald.

05.Verkoopklaar maken en verkoopstyling

Voordat de woning wordt gefotografeerd is het van belang om de woning verkoopklaar te maken. Verkoop je huis en niet je thuis. We geven je een handig to do lijstje en nemen op de dag van de fotografie onze stylingkit en bloemen mee. Alles voor het perfecte plaatje, want je krijgt nooit een tweede kans om een eerste indruk te maken.

06. Foto- en video dag

De woning is gestyled en klaar om op de gevoelige plaat te worden gezet. Onze ervaren fotograaf zal mooie foto’s, een video en een virtuele tour maken. Ook zal een deskundige een Nen 2580 meetrapport maken.

07. Marketing

Wij geloven in de kracht van online marketing. Naast Funda, adverteren wij onze woningen ook op de internationale website Pararius, de website van het VBO, onze eigen website en natuurlijk ook op Facebook. Daarnaast laten wij ook een miniwebsite maken van uw woning, waar potentiele kopers de stukken kunnen dowloaden en een bod kunnen doen.

08. Bezichtigingen

Voor en na alle bezichtigingen nemen wij contact met u op. Alle bezichtigingen zijn op afspraak zodat wij weten wie er gaat komen en is geweest. Zo kunnen wij u een goede feedback geven. Wij doen ook bezichtigingen na kantooruren en in het weekend. Dit bevordert een snelle en goede verkoop.

09. Biedingen & onderhandelingen

Wanneer er meerdere partijen interesse hebben in uw woning, advisren wij de woning te verkopen op basis van een inschrijving. Dit houdt in dat geinteresseerden per mail een eenmalig eindvoorstel kunnen doen voor een bepaalde deadline. Voordat een voorstel wordt geaccepteerd worden o.a. condities, voorbehouden en bouwkundige keuringen besproken zodat met een goed gevoel de juiste keuze kunt maken. Mocht het toch uitlopen op een onderhandeling dan staan wij ons mannetje.

10. Yes, Naar de notaris

De tijd is aangebroken om de koopakte te tekenen. Dit gebeurt in Amsterdam en Amstelveen altijd bij de notaris, die de koper mag uitzoeken (en moet betalen). Na het tekenen van deze akte heeft de koper nog drie dagen bedenktijd, wacht nog even met de champagne totdat deze periode is verstreken.

11. Inspectie en levering

De eventuele ontbindende voorwaarden zijn verlopen en de datum van levering is aangebroken. Voordat we naar de notaris gaan vindt er een inspectie plaats waar alle partijen bij aanwezig zijn. Hier wordt gekeken of alles werkt in de woning, meterstanden worden genoteerd en daarna gaan we naar de notaris waar de akte van levering zal worden getekend. Nu kan de champagne open..Proost!